)*.:: heart kOrang ::.*(

Wednesday, January 5, 2011

1st day experiment

Assalamualaikum. =D hari nie hari pertama aku buat experiment tuk final project aku.
Feeling: nervous, takut, blur, careless & whatsoever perasaan yang x patut ada bagi budak tahun 3 yang dah masuk lab selama 3 tahun setiap sem.
Hari nie memang aku rasa macam xpernah buat kerja lab langsung. Sume benda aku x tahu buat & masih blur2 lagi.
Syikin! please! awak bukan budak 1st year ok! (tue yang aku cakap kat diri aku)
rni aku dah pecah kan rod kaca! no! memang careless! menyampah tul...
alaa bagi yang x tahu rod kaca tue ape, sat ea aku googling jab, bagi tunjuk gambar ckittt.
Haa! nielah rod kaca atau omputeh panggil glass rod. benda nie tuk stir solution & xleh digunakan untuk kacau air yang korang minum yer! heee
huh! memang aku rase teruk sangat diri aku time tue. macam xpernah buat lab. 
yerla selama nie bile wat lab, besenyer in group tapi kali ni final projek sendiri so sendiri la kena buat. ish!
kalau group dulu leh la aku tanya yang lain kalau aku xreti wat.

Then, memang aku punya nasib kot, sampai pakai lab coat pon salah butang. Serius malu glew. dah berapa lama dah kot aku duk kat lab tue. G tandas baru aku perasaan yang butang lab coat tue salah pasang. ngok betul!
LOL! aku xnak jadi scientist pon sebenarnyer..ceh! heehee

Harini aku cume sediakan solution untuk adjust pH iaitu 1.0M NaOH & 0.1M NaOH pastu tuk acid aku sediakan 1.0M HCl & 0.1M HCl. 
Seb bek ade jugaklah classmate aku yang lain wat experiment, thanks reza & phaik ju. Cayang korang!

D`tulis oleh:
:: 3rd year student ::
p.s: sangat2 memerlukan kekuatan & kemudahan agar dipermudahkan kerja2 lab . semoga kemudian2 hari semuanya berjalan lancar. Amin~

0 comments:

Post a Comment