)*.:: heart kOrang ::.*(

Wednesday, February 9, 2011

Nie ke pelajar U..

Assalamualaikum Smilehehe! such a beautiful day ! Hari nie seperti biasa kelas bermula pukul 8.00 payah betul nak bangun. hehe! name jew dah besar panjang  tapi time bangun still macam budak2. Smile with tongue out

Subjek 1st adalah Chemodynamics yang b4 this diajar oleh Dr. Yusri, so after CNY, Prof Omar pulak yang akan ambil alih tuk mengajar. wah! shuke gilew cara die mengajar. sume benda ada dalam kepala die.

Tadi pOn mengajar xpakai slide seh. Apa ada dalam kepala die sume die keluarkan. haha! Tapi lecture chemodynamic tadi lebih banyak menyedarkan ku pada perkara yang remeh dan kecil perlu di ambil perhatian , sebab dari perkara basiclah kita akan belajar kepada benda2 yang lebih mendalam.

Betul jugak aper yang Prof Omar cakap tadi, niekah pelajar USM! Kalau aku kat luar and ada orang tanya belajar kat mana?engan bangga aku mesti cakap “saya belajar kat USM makcik, pakcik, or whatsoever” tapi diri aku sendiri and cara pemikiran tak melambangkan aku adalah pelajar USM.

Dalam kelas tadi, perkara basic mengenai law? aku pun dah lupe. Henry`s law, Dalton`s law and ape kejadah law sume aku lupe. Walhal sume benda tue aku dOk hapai time nak exam. Huh! memang betui kata orang, bila exam sume lupa and tak diamalkan. Ingat dan hapai untuk jawab exam jew. pah tu? shume hilang dan melayang kluar dari kepala, macam air yang mengalir. Ilmu tue tak reti nak dihargai langsung. dush3!

Aku selalau dengar orang cakap, wah budak usm tue, mesti pandai. Tapi apa yang ada pada aku sekarang tak melambangkan USM. Salah siapa? Diri sendiri jugak sebab tak memajukan diri sendiri setanding dengan nama U aku. hihi!

Pernah sekali kOt, ade sorang member aku nie, tak lah rapat sangat, tibe2 jew die chat ngan aku and ajak datang umah die sebab ada jamuan besday lah katenyer.

Then, aku pon jawablah:

“maaf lah , aku tak dapat join kot sebab aku ade kat usm nie, tak cutie lagi”

boleh pulak die tanyer :

“ko watpe kat sane?”

Aku pun tanpa syakwasangka jawablah

“aku belajar kat cniela”

tapi dia tak percaya. katanya usm tue tuk budak2 yang pandai jewlah. ko jangan tipu aku lah. Aku rase kawan aku nie salah orang kOt coz banyak kot nama syikin time aku sekolah menengah dulu. hehe! aku dOk gelak jewla. sampai hati dia memperkecilkan aku! ceh!

Aku harap dapat jadi pelajar usm yang setanding dengan nama Universiti nie sendiri! korang faham tak. hehe! saja luahan hati. ceh!

And disebabkan lecturer lain yang mengajar , so jadual pon dah ditukar. Hari Jumaat yang sepatutnya cuti telah diadakan kelas. cis! pukul 8.00 pulak tue! tak boleh blah. tapi apakan daya, aku cuma seorang pelajar, lecturer yang lebih berkuasa. ngeh3! terima jewlah. mOga berkat ilmu yang aku dapat.

p.s: part Prof Omar

  • 1 test
  • 2 homework
  • 1 pOp quiz – bila HUJAN & TIME RAMAI TAK DATANG AKAN DIADAKAN POP QUIZ.
  • 1 Final exam (3Q)

okei dokie, aku nak chOw dulu, banyak glew esemen yang Prof Omar suh cari. Gambateh ne! Nerd smile

 

Assalamualaikum!

0 comments:

Post a Comment